Aukioloajat 10.9. alkaen

Kuntosalille avainrannekkeella klo 5-22

 Uimahalli ma - to 13-20

Pe 11-18

La - su 11-17

Aamu-uinnit ti & to klo 6-8

Vauva- ja perheuinti su klo 9-11

Uintiaika loppuu puoli tuntia

ja lipunmyynti tuntia ennen sulkemista

Vesiliikuntakeskus Sampola

Tervetuloa hyvän olon vesiliikuntakeskus Sampolaan! Nauti veden virkistävästä voimasta modernin valoisassa allastiloissa, rentoudu viihtyisissä saunoissamme, tai hikoile arkihuolet pois kuntosalillamme. Tiloistamme löydät myös kokoustilat ja esimerkiksi luentotilaisuuksiin soveltuvan monitoimisalin. Sampolassa on myös edullinen tilaussauna.

 

Tulevat tapahtumat

16.8.18 klo 10 Yhdessä eteenpäin (järjestötoiminnan esittelyä, kuntosaliohjausta, livemusiikkia, kahvia, vesijumppaa)

Syyslomaviikolla lokakuussa: Splash vesitemppurata

 

Kunnan vesijumppien aikataulut:

10.9.18 alkaen

Ti: klo 13:30 – 14:00 & klo 14:15-14:45

To: klo 13:30 – 14:00 & klo 14:15-14:45

Pe: Klo 11:30 -12:00

 

Vesijumpat tauolla viikolla 43 (syyslomaviikko)

 

 

Vinkkejä uinnin harjoitteluun

 

Miksi kannattaa lähteä vesiliikkumaan?

Vedessä kulutamme huomattavasti enemmän energiaa kuin kuivalla maalla. Se johtuu kehomme veteen luovuttamasta lämmöstä. Normaalissa uimahallivedessä (27-asteisessa) lämpöenergiakulutuksemme on 40 % suurempaa kuin kuivalla maalla vaikka emme tekisi yhtään mitään. Jos vielä liikumme tehokkaasti, esimerkiksi vesijuosten tai uiden, liike-energiakulutus lisää merkittävästi kalorikulutusta . Vesi on tuhat kertaa tiheämpää kuin ilma ja vesi vastustaa etenemistä.

Vedessä voi liikkua monipuolisesti. Voit uida eri tyyleillä ja apuvälineillä, vesijuosta, sukeltaa, vesijumpata tai vain laskea liukumäkeä ja leikkiä. Sampolan porealtaissa ja saunassa rentoudut taatusti.

Vesiliikunta on helppo tapa aloittaa liikunnan harrastaminen. Vesiliikunta on kevyttä nivelille ja se on monille tuki- ja liikuntaelinvaivoista kärsiville kivuttomin ja miellyttävin liikuntamuoto. Vesijumppa ja uinti ovat tehokkaita ja monipuolisia liikuntamuotoja, jotka kehittävät koko vartaloa: luurankolihaksia ja verenkiertoelimistöä. Vesiliikunnasta on hyötyä myös urheilijoille: Vedessä voit antaa lihaksillesi uusia ärsykkeitä vesijumppaamalla liikkeitä, joita ei maalla pysty tekemään. Vesi on urheilijalle loistava elementti treenata esimerkiksi keskivartaloa ja nopeusvoimaa. Veden hydrostaattinen paine auttaa lihaksia palautumaan tehokkaammin rasituksesta ja siksi vesiliikunta sopii loistavasti kaikkien urheilulajien palauttavaksi oheisharjoitteluksi. Sampolasta löytyy myös kylmäallas, jossa teet kylmä-kuumahoidon helposti.